Dogodki
Zakaj se splača vlagati v rast in razvoj starejših?
Kakšni so motivi delodajalca za vključevanje svojih zaposlenih v izobraževanje? Kaj se skriva za motivom osebne rasti in osebnega razvoja zaposlenega? Ali podjetja svojim zaposlenim v delovnem času nudijo izobraževanja za njihovo rast in razvoj? Zakaj izobraževati manj izobražene, starejše delavce, v katerih rast in razvoj se doslej ni vlagalo? Dolgo časa so bili ti delavci »nevidni» oziroma v razvojno-izobraževalnem smislu »zapostavljeni oz. zanemarjeni«. Možnosti za osebno rast in osebne spremembe zaposlenih so pogoj za spremembe na delovnem mestu, za dobre odnose. So temelj spoštovanja na delovnem mestu, so način ko zadovoljni delavec lahko postane zavzeti delavec.
Pa pojdimo od začetka…
Prav vsi se zavedamo, da nas je delodajalec zaposlil zato, ker imamo določena znanja ter da v zameno dobimo plačo. Plačo dobi Pavle, ki popravi 3 dvigala, Cvetka proda 10 kosov oblačil, Mojca poknjiži 28 računov. Delovno razmerje se nadaljuje, če so Pavle, Cvetka in Mojca vedno tako »uspešni«, če ne delajo veliko (večjih) napak, če se »lepo« vklopijo med svoje sodelavce. Na usposabljanje jih delodajalec pošlje večinoma zato, da bi izboljšal njegove prodajne veščine, komunikacijo z naročniki, organizacijske veščine ali da se seznanijo z novostmi pri delu, ki jih potem vpeljejo v svoje delo. Veliko jih na izobraževanja tudi ne hodi. Bodisi, ker ne želijo, bodisi, ker razvoj »nižjega, manj izobraženega kadra«, ki v podjetju ni ključen, ni prioriteta delodajalca.
Kot svetovalci velikokrat srečujemo zaposlene, ki v podjetjih delajo že vrsto let. Na primer: 51-letna Ančka opravlja povsem rutinsko delo v proizvodnji, 8 ur dnevno dela podobne gibe. Ne dela za tekočim trakom, vendar delo zagotovo ni razgibano. Normo dosega in tako ne vidijo potrebe, da bi podjetje vanjo »vlagalo«, jo pošiljalo na skrbno izbrana usposabljanja. Pa vendar: ali je pomembno, da se Ančka nauči česa novega? Kdo bolje pozna delovni proces kot Ančka? Nihče! In prav zato, je potrebno, da se nauči nekaj novega. Delavci, ki so dolgo v podjetju so lojalni in predvsem poznajo vse bližnjice, pasti in tehnike dela za svoje področje. Če se bodo delavci počutili cenjene, pomembne in spoštovane, bodo v podjetju ostali še naprej. Če je delavec že dolgo časa v podjetju, pomeni tudi, da dobro opravlja svoje delo. Vedno pa se najde nekaj, kjer lahko svoje delo izboljša, nadgradi in predvsem olajša. Pa naj bo to poznavanje jezikov in s tem lažje upravljanje s stroji, ker končno razume navodila ali pa tečaj komuniciranje, kjer reši še zadnje zagate, ki hitro prinesejo komunikacijske šume in s tem zboljša klimo med zaposlenimi ali s strankami.
V zadnjem času sem bila lepo presenečena! Delodajalci čedalje pogosteje v izobraževanja vključujejo vse kadre, ki na prvo oceno niso ključni, so pa zelo pomembni.
Ne dolgo nazaj je vodja kadrovske službe v srednje velikem slovenskem podjetju, zaposlene – tiste starejše in s poklicno šolo, takole nagovorila ob pričetku izobraževalnega programa: »Ta program je le za vas, za vašo osebno rast.« Prav presrečna sem, da delodajalci opažajo, kako pomemben del posameznikovega življenja so. Tako lahko z izobraževanjem, ki je namenjen samo njim in njihovi osebni rasti pripomorejo k izboljšanju celotne klime podjetja.
Ko smo se s predavateljico tega izobraževanja ob zaključku pogovarjali nam je dejala: »Z zaposlenimi na srečanjih nisem nič pametna, biti moram življenjska in to takoj začutijo. Tam sem odkrita in se jim dam brez pretvarjanja. Jaz sem jaz in oni so lahko oni. Tako so se povsem odprli in se veselili novih znanj.« In prav to je ključ do večje motivacije zaposlenih. Pustite, da so pomemben del vaše zgodbe in jim to tudi pokažite.
Čeprav se morda na začetku zaposlenim zdi, da izobraževanje ne bo ničesar dobrega prineslo, so navadno ob zaključku izjemno zadovoljni. Zakaj? Ker na izobraževanju zaposlene nekdo posluša, spoštuje njihovo znanje in poskuša implementirati nova znanja v njihova obstoječa, hkrati pa ničesar ne zahteva od njih. Vse ostalo se zgodi samo.
Posameznik, ki se osebno razvija, raste, spreminja, bo gradil tudi boljše odnose na delovnem mestu. Vemo pa, da je rast zaposlenih in podjetja odvisna od odnosov. Dobre odnose pa gradijo zadovoljni zaposleni.
Programi za osebno rast in razvoj zaposlenih so del programov v okviru projekta KORAK-Kompetence za razvoj kariere 2019-2022, za starejše od 45 let ter z največ V. stopnjo izobrazbe brezplačni.
Do naslednjič,
Za vas piše:
JANA MLAČNIK
Po izobrazbi diplomirana andragoginja z magisterijem iz kadrovskega managementa. Že celo svojo kariero se kali na področju izobraževanja odraslih, vodila je delavnice vseživljenjske karierne orientacije, spretna je v pripravi prijav na evropske projekte. Svetuje podjetjem s področja razvoja kadrov, sodeluje je pri vsebinski pripravi orodij za ugotavljanje motivacije in merjenje kompetenc po metodi 360, izvaja testiranja oziroma individualna svetovanja za zaposlene v podjetjih. Pripravi vam program izobraževanja, ki bo odgovoril na vaša pričakovanja in je poln konkretnih nasvetov, ki jih boste že naslednji dan preizkusili pri svojem delu. Vodi področje dela s podjetji na Cene Štupar - CILJ.
Jana je svetovalka v projektu Svetovanje za zaposlene, koordinatorka programov projekta KORAK - Kompetence za razvoj kariere.
Oba projekta sofinancira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada, ter Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Sodelavci o Jani:
- Vrzi izziv pred Jano in dobil boš preskakovalca ovir. Jaz ji ljubkovalno rečem buldožer. Jana s svojo vztrajnostjo pride povsod in doseže marsikaj, a vseeno pri tem ostaja mehka in prijazna. Zato jo tudi občudujem. Je vestna, marljiva, natančna, organizirana in v meni zbuja potrebo po tem, da postanem boljša različica sebe.
- Rada ima sladkarije, a se jim trudi upreti.
- Predana delu, ideji, za katero stoji, usmerjena v akcijo (spodbujevalec).
- Je odličen strateg, projekte zgradi na trdnih temeljih, tako da je njihova uspešnost zagotovljena. Deloholik, a izredno prijetna sodelavka in sogovornica.
Jana je dosegljiva na:
031 729 908
Imate dodatna vprašanja? Pišite nam.
Pišite nam
Povezane novice
Dan po obisku abrahama se je Igor kot vsak ponedeljek zgodaj zjutraj odpravil v službo. Odkar se je njegov mladi, ambiciozni direktor odločil, da bo ukinil papirno poslovanje, mu vsako ponedeljkovo jutro predstavlja ogromen stres. Z računalnikom ni delal nikoli, nikoli mu ni bilo treba. Sedaj pa kar naenkrat sprememba.