Bolniška odsotnost delavcev(absentizem) delodajalca dejansko bremeni dvojno. Najprej mora plačati bolniško odsotnost delavca, hkrati pa »trpeti« odsotnost prihodka, ki ga ta delavec ustvarja, ali pa zaposliti in plačati nadomestnega delavca.
Organizaciji se sredstva, investirana v dejavnosti promocije zdravja, večkrat povrnejo. Kaj kažejo številke?
Zdravi in zadovoljni delavci, ki delajo v varnem in spodbudnem delovnem okolju, so produktivnejši in ustvarjalnejši, redkeje zbolijo in redkeje odhajajo v bolniški stalež, organizaciji ostajajo zvesti, s svojim pozitivnim odnosom do dela in organizacije pa prispevajo tudi k njenemu boljšemu ugledu v javnosti.
Pripravimo osnovni model programa promocije zdravja na delovnem mestu. Stremimo k temu, da je zelo konkreten, uporaben in prilagojen konkretnim potrebam zaposlenih, ki se zavedajo pomena zdravja in dobrega počutja na delovnem mestu.
Cilj teh delavnic je:
Nekaj osnovnih delavnic si lahko ogledate: https://korak-kadri.si/izobrazevanja/zdravje-na-delovnem-mestu/
Usposabljanje promotorjev/k zdravja izvedemo v seminarski obliki predavanja po tematskih sklopih. V sklepnem delu se uporabi metoda diskusije. Trajanje usposabljanja se lahko ustrezno prilagodi glede na predznanje kandidatov.
Usposabljanje je sestavljeno iz petih vsebinskih sklopov:
Za vas analiziramo vaše potrebe in na podlagi rezultatov raziskave ter vaših možnosti pripravimo vaši organizaciji prilagojen program, ki bo zadostoval in celo presegal zakonske zahteve. Organizacija pridobi izdelan specifičen program promocije zdravja, ki ga nato izvaja skladno z načrtom in ukrepi, ki so opredeljeni kot potrebni, smiselni in celostni. Organizacija tudi pridobi izdelane vse potrebne akte, kot priloge programa promocije zdravja na delovnem mestu.
Na podlagi 6. člena ZVZD-1 mora delodajalec sprejeti ukrepe na področju promocije zdravja.
Na podlagi 32. člena ZVZD-1 mora delodajalec tudi načrtovati, izvajati in spremljati ta proces, zanj pa zagotavljati potrebna sredstva in določiti način spremljanja procesa.