Dostopnost
  • Navigacija preko tipkovnice
  • Izključi animacije
Kontrast
  • Visok kontrast
  • Sivine
Besedilo
  • Povečaj pisavo
  • Pomanjšaj pisavo
  • Označi naslove
  • Označi povezave
  • Podčrtaj povezave
Zemljevid strani
Izjava o dostopnosti

Dogodki

 

TEMELJNA NAČELA IZOBRAŽEVANJA STAREJŠIH ZAPOSLENIH

Temeljna načela izobraževanja starejših zaposlenih

Bistvo se skriva v malenkostih, ki jih upoštevajte pri izobraževanju oziroma že pri motiviranju za izobraževanje. Potrebno pa je tudi vztrajati, ker se spremembe pri ljudeh ne zgodijo kar čez noč.

Izkušnje so nas pripeljale k nekaj temeljnim ugotovitvam na področju izobraževanja (starejših) zaposlenih:

  • že naziv izobraževalnega programa lahko starejšega zaposlenega pritegne,
  • povabilo v izobraževanje naj bo osebno,
  • predavatelj izhaja iz izkušenj starejših zaposlenih, jih upošteva in na njih gradi,
  • dober stik med predavateljem in zaposlenimi je pogoj za boljši prenos znanja,
  • starejše zaposlene pritegnejo konkretne vsebine, uporabne pri njihovem delu,  
  • večje učinke lahko dosežemo, če je program daljši oziroma srečanja kontinuirana.  

 

 

1. NAZIV IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA

 

KAKO POMEMBEN JE NAZIV IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA?

Franci je star 52 let. Je serviser, ki dela na terenu s strankami. Povedali so mu, da se mora vključiti v izobraževalni program »Učinkovita komunikacija s strankami«.

 

Njegove prve misli so: »Saj jaz znam komunicirati s strankami. Že 25 let delam na terenu in me nihče ni učil, vprašal kako gre oziroma ali zmorem. Sedaj po toliko letih, pa me hočejo prepričati, da nekaj delam narobe in oni, ki na terenu ne delajo, mi bodo povedali kako moram delati.«

Upravičeno bo nemotiviran za izobraževanje.

 

 

KAKO LAHKO NAREDIMO DRUGAČE?

 

Namesto besede izobraževanje uporabimo besedo srečanje ali skupina. Izobraževanje poimenujmo npr. »Delovna skupina za pripravo protokola komunikacije s strankami.« Sodelavci, serviserji na terenu, bodo, ker imajo izkušnje, pomagali oblikovati protokol dela s strankami. Če protokol organizacija že ima, naj pove, da ga bo posodobila z izkušnjami iz terena.

 

Dober predavatelj bo znal, z izbiro ustreznih metod in besed, njihove izkušnje nadgraditi z novimi znanji, ki jih bodo sprejeli povsem nezavedno.

 

 

 

2. POVABILO V IZOBRAŽEVANJE

 

KAKO POVABITI STAREJŠE ZAPOSLENE V IZOBRAŽEVALNI PROGRAM?

 

  • želeno je, da jim ne pošiljate le uradnega pisnega vabila v izobraževanje (verjemite, da so pomisleki, dvomi, ugibanja starejših zaposlenih ob branju skopega vabila, številna),
  • priporočamo, da starejšega zaposlenega obiščite kar na njegovem delovnem mestu in ga osebno povabite,
  • poudarite njegov doprinos (organizacija bo zelo cenila, če se jim pridruži in deli svoje bogate izkušnje),
  • še tako odličen program jih ne bo navdušil, če ne bo zadovoljil njihovih pričakovanj, zato naj predavatelj na začetku najprej preveri njihova pričakovanja, ki naj jih upošteva oziroma uskladi s cilji izobraževanja,
  • namen organizacije naj bo vedno dobronameren, komunikacija pa jasna in odkrita,
  • dogovorite se, da predavatelj nekaj dni pred začetkom izobraževanja posname kratek video, v katerem nagovori zaposlene (predstavi sebe, cilje, namen, pričakovanja….). 

 

3. PREDAVATELJ IZHAJA IZ IZKUŠENJ STAREJŠIH ZAPOSLENIH

PREDAVATELJ IZHAJA IZ IZKUŠENJ STAREJŠIH ZAPOSLENIH

 

3. temeljno načelo za učinkovitejše izobraževanje starejših zaposlenih je, da moramo pri izbiri vsebine in oblik oz. metod dela izhajati iz njihovih bogatih delovnih in življenjskih izkušenj.  

52-letnega Francija delodajalec pošlje na delavnico za boljšo komunikacijo. Učinka ne bo, celo obratno, odpor bo, če predavatelj kot strokovnjak le govori oziroma “pametuje” kako naj Franci »pravilno« dela (ker doslej ni delal/komuniciral pravilno). 

Kako naj predavatelj prilagodi vsebino in način dela Francijevim izkušnjam?

  • pomembno je, da Franci čuti, da je pomemben in spoštovan člen organizacije in naj dobi potrditev za vse, kar ve,
  • dobi naj priložnost, da pove, kako dela in zakaj, naj bo slišan,   
  • predavatelj lahko izbere npr. delo po skupinah, da Franci s sodelavci sam razmišlja, išče rešitve izbranega problema, predavatelj pa le povzame njihove rešitve in jih diskretno dopolni z drugimi možnostmi,
  • želeno je, da vsebino predavatelj nenehno prilagaja Francijevim odzivom in potrebam,
  • ne priporočamo frontalne oblika dela (le posredovanje znanja).

 

4.  PREDAVATELJ VZPOSTAVI DOBER STIK Z ZAPOSLENIM V PROCESU IZOBRAŽEVANJA

ZAKAJ NAJ PREDAVATELJ VZPOSTAVI DOBER STIK Z ZAPOSLENIMI V PROCESU IZOBRAŽEVANJA? 
 
ŠOLA: otroke izobražuje ➕ vzgaja 
 
INSTITUCIJA ZA IZOBRAŽEVANJE ODRASLIH: izobražuje ➕ vpliva na stališča odraslih, na odnos do njih samih, kar povzroča tudi spremembe njihovih vedenj. 
 
Na zaposlene lahko vplivamo z: 

  • VSEBINO, 
  • ODNOSOM, ki ga predavatelj vzpostavi z odraslimi. 

 
KAJ POMENI DOBER STIK/ODNOS v procesu izobraževanja zaposlenih? 

  • z njim se doseže večje in dolgotrajnejše učinke pri zaposlenih, 
  • zaposleni se zaradi njega čuti sprejet, spoštovan, zaželen in cenjen. 
  •  ko je vzpostavljen, najbolj tihi posameznik spregovori, najbolj »glasnega« pa se zaposli in da prednost drugim, 
  • najlažje se ga vzpostavi na prvem ali drugem srečanju, 
  • če ga ni, tudi vsebina ne bo dosegla poslušalcev.  

 
Vsak zaposlen, ki se izobražuje naj ima možnost, da izrazi svoje mnenje, brez obsojanja predavatelja in ostalih sodelavcev. 

 

5. ZNANJE, KI GA ŽE JUTRI LAHKO UPORABITE PRI SVOJEM DELU

49-letna Dora je knjigovodkinja, ki že več let veliko delovnih nalog opravlja »ročno«. Verjetno bi jo bilo nesmiselno poslati na 30-urni tečaj programa Excel, saj bi pridobila znanje »na zalogo«. Bolj bi bilo smiselno, da se ji omogoči pridobitev uporabnega in konkretnega znanja, ki bi ji omogočil digitalizacijo delovnih nalog.

 

KAKO ZAPOSLENIM DATI KONKRETNO IN UPORABNO ZNANJE?

Pred začetkom izobraževanja naj organizacija podrobno opiše/pošlje konkretne:

 

-   PROBLEME, s katerimi se soočajo njihovi zaposleni, ki se bodo vključili v izobraževanje. 
-   SITUACIJE, s katerimi se srečujejo, in v tistih situacijah, v katerih bi zaposleni potrebovali več kompetenc za uspešno izvedbo dela.
-   DELOVNE NALOGE, za katere zaposleni potrebujejo več znanja.
-   DOKUMENTE, s katerimi zaposleni delajo.  
 
Le tako lahko predavatelj pripravi praktične vsebine, ki bodo odgovorile na zelo konkretne potrebe zaposlenih. 
 
Nenehno prilagajanje vsebin tekom izvajanja je kljub temu še vedno nujno. Predavatelj se mora nanje takoj odzvati in spremeniti vsebino. 
 
Cilj izobraževanja naj bo znanje, ki ga zaposleni do naslednjega srečanja preverijo v praksi, da lahko predavatelju poročajo o njegovi uporabnosti. 

 

Za vas piše: 

JANA MLAČNIK

 

Po izobrazbi diplomirana andragoginja z magisterijem iz kadrovskega managementa.  Že celo svojo kariero se kali na področju izobraževanja odraslih, vodila je delavnice vseživljenjske karierne orientacije, spretna je v pripravi prijav na evropske projekte.  Svetuje podjetjem s področja razvoja kadrov, sodeluje je pri vsebinski pripravi orodij za ugotavljanje motivacije in merjenje kompetenc po metodi 360, izvaja testiranja oziroma individualna svetovanja za zaposlene v podjetjih. Pripravi vam program izobraževanja, ki bo odgovoril na vaša pričakovanja in je poln konkretnih nasvetov, ki jih boste že naslednji dan preizkusili pri svojem delu. Vodi področje dela s podjetji na Cene Štupar - CILJ.

Jana je svetovalka v projektu Svetovanje za zaposlenekoordinatorka programov projekta KORAK - Kompetence za razvoj kariere

Oba projekta sofinancira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada, ter Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport

 

Sodelavci o Jani:

  • Vrzi izziv pred Jano in dobil boš preskakovalca ovir. Jaz ji ljubkovalno rečem buldožer. Jana s svojo vztrajnostjo pride povsod in doseže marsikaj, a vseeno pri tem ostaja mehka in prijazna. Zato jo tudi občudujem. Je vestna, marljiva, natančna, organizirana in v meni zbuja potrebo po tem, da postanem boljša različica sebe.
  • Rada ima sladkarije, a se jim trudi upreti.
  • Predana delu, ideji, za katero stoji, usmerjena v akcijo (spodbujevalec).
  • Je odličen strateg, projekte zgradi na trdnih temeljih, tako da je njihova uspešnost zagotovljena. Deloholik,  a izredno prijetna sodelavka in sogovornica. 

 

Jana je dosegljiva na:

jana.mlacnik@cene-stupar.si,

031 729 908

 

Imate dodatna vprašanja? Pišite nam.

Pišite nam

Vaš e mail naslov

Vprašanje

Prepišite besedilo iz slike v spodnje polje
Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obiskanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
S klikom na POTRDI soglašate z uporabo piškotkov na naših straneh.Potrdi Več o piškotkih