KAKO LAHKO NAREDIMO DRUGAČE?
Namesto besede izobraževanje uporabimo besedo srečanje ali skupina. Izobraževanje poimenujmo npr. »Delovna skupina za pripravo protokola komunikacije s strankami.« Sodelavci, serviserji na terenu, bodo, ker imajo izkušnje, pomagali oblikovati protokol dela s strankami. Če protokol organizacija že ima, naj pove, da ga bo posodobila z izkušnjami iz terena.
Dober predavatelj bo znal, z izbiro ustreznih metod in besed, njihove izkušnje nadgraditi z novimi znanji, ki jih bodo sprejeli povsem nezavedno.
2. POVABILO V IZOBRAŽEVANJE
KAKO POVABITI STAREJŠE ZAPOSLENE V IZOBRAŽEVALNI PROGRAM?
- želeno je, da jim ne pošiljate le uradnega pisnega vabila v izobraževanje (verjemite, da so pomisleki, dvomi, ugibanja starejših zaposlenih ob branju skopega vabila, številna),
- priporočamo, da starejšega zaposlenega obiščite kar na njegovem delovnem mestu in ga osebno povabite,
- poudarite njegov doprinos (organizacija bo zelo cenila, če se jim pridruži in deli svoje bogate izkušnje),
- še tako odličen program jih ne bo navdušil, če ne bo zadovoljil njihovih pričakovanj, zato naj predavatelj na začetku najprej preveri njihova pričakovanja, ki naj jih upošteva oziroma uskladi s cilji izobraževanja,
- namen organizacije naj bo vedno dobronameren, komunikacija pa jasna in odkrita,
- dogovorite se, da predavatelj nekaj dni pred začetkom izobraževanja posname kratek video, v katerem nagovori zaposlene (predstavi sebe, cilje, namen, pričakovanja….).
3. PREDAVATELJ IZHAJA IZ IZKUŠENJ STAREJŠIH ZAPOSLENIH
PREDAVATELJ IZHAJA IZ IZKUŠENJ STAREJŠIH ZAPOSLENIH
|
|
3. temeljno načelo za učinkovitejše izobraževanje starejših zaposlenih je, da moramo pri izbiri vsebine in oblik oz. metod dela izhajati iz njihovih bogatih delovnih in življenjskih izkušenj.
|
|
52-letnega Francija delodajalec pošlje na delavnico za boljšo komunikacijo. Učinka ne bo, celo obratno, odpor bo, če predavatelj kot strokovnjak le govori oziroma “pametuje” kako naj Franci »pravilno« dela (ker doslej ni delal/komuniciral pravilno).
|
|
Kako naj predavatelj prilagodi vsebino in način dela Francijevim izkušnjam?
- pomembno je, da Franci čuti, da je pomemben in spoštovan člen organizacije in naj dobi potrditev za vse, kar ve,
- dobi naj priložnost, da pove, kako dela in zakaj, naj bo slišan,
- predavatelj lahko izbere npr. delo po skupinah, da Franci s sodelavci sam razmišlja, išče rešitve izbranega problema, predavatelj pa le povzame njihove rešitve in jih diskretno dopolni z drugimi možnostmi,
- želeno je, da vsebino predavatelj nenehno prilagaja Francijevim odzivom in potrebam,
- ne priporočamo frontalne oblika dela (le posredovanje znanja).
|
|
4. PREDAVATELJ VZPOSTAVI DOBER STIK Z ZAPOSLENIM V PROCESU IZOBRAŽEVANJA
ZAKAJ NAJ PREDAVATELJ VZPOSTAVI DOBER STIK Z ZAPOSLENIMI V PROCESU IZOBRAŽEVANJA?
ŠOLA: otroke izobražuje ➕ vzgaja
INSTITUCIJA ZA IZOBRAŽEVANJE ODRASLIH: izobražuje ➕ vpliva na stališča odraslih, na odnos do njih samih, kar povzroča tudi spremembe njihovih vedenj.
Na zaposlene lahko vplivamo z:
- VSEBINO,
- ODNOSOM, ki ga predavatelj vzpostavi z odraslimi.
KAJ POMENI DOBER STIK/ODNOS v procesu izobraževanja zaposlenih?
- z njim se doseže večje in dolgotrajnejše učinke pri zaposlenih,
- zaposleni se zaradi njega čuti sprejet, spoštovan, zaželen in cenjen.
- ko je vzpostavljen, najbolj tihi posameznik spregovori, najbolj »glasnega« pa se zaposli in da prednost drugim,
- najlažje se ga vzpostavi na prvem ali drugem srečanju,
- če ga ni, tudi vsebina ne bo dosegla poslušalcev.
Vsak zaposlen, ki se izobražuje naj ima možnost, da izrazi svoje mnenje, brez obsojanja predavatelja in ostalih sodelavcev.
5. ZNANJE, KI GA ŽE JUTRI LAHKO UPORABITE PRI SVOJEM DELU
49-letna Dora je knjigovodkinja, ki že več let veliko delovnih nalog opravlja »ročno«. Verjetno bi jo bilo nesmiselno poslati na 30-urni tečaj programa Excel, saj bi pridobila znanje »na zalogo«. Bolj bi bilo smiselno, da se ji omogoči pridobitev uporabnega in konkretnega znanja, ki bi ji omogočil digitalizacijo delovnih nalog.
KAKO ZAPOSLENIM DATI KONKRETNO IN UPORABNO ZNANJE?
Pred začetkom izobraževanja naj organizacija podrobno opiše/pošlje konkretne:
- PROBLEME, s katerimi se soočajo njihovi zaposleni, ki se bodo vključili v izobraževanje.
- SITUACIJE, s katerimi se srečujejo, in v tistih situacijah, v katerih bi zaposleni potrebovali več kompetenc za uspešno izvedbo dela.
- DELOVNE NALOGE, za katere zaposleni potrebujejo več znanja.
- DOKUMENTE, s katerimi zaposleni delajo.
Le tako lahko predavatelj pripravi praktične vsebine, ki bodo odgovorile na zelo konkretne potrebe zaposlenih.
Nenehno prilagajanje vsebin tekom izvajanja je kljub temu še vedno nujno. Predavatelj se mora nanje takoj odzvati in spremeniti vsebino.
Cilj izobraževanja naj bo znanje, ki ga zaposleni do naslednjega srečanja preverijo v praksi, da lahko predavatelju poročajo o njegovi uporabnosti.
Za vas piše:
JANA MLAČNIK
Po izobrazbi diplomirana andragoginja z magisterijem iz kadrovskega managementa. Že celo svojo kariero se kali na področju izobraževanja odraslih, vodila je delavnice vseživljenjske karierne orientacije, spretna je v pripravi prijav na evropske projekte. Svetuje podjetjem s področja razvoja kadrov, sodeluje je pri vsebinski pripravi orodij za ugotavljanje motivacije in merjenje kompetenc po metodi 360, izvaja testiranja oziroma individualna svetovanja za zaposlene v podjetjih. Pripravi vam program izobraževanja, ki bo odgovoril na vaša pričakovanja in je poln konkretnih nasvetov, ki jih boste že naslednji dan preizkusili pri svojem delu. Vodi področje dela s podjetji na Cene Štupar - CILJ.
Jana je svetovalka v projektu Svetovanje za zaposlene, koordinatorka programov projekta KORAK - Kompetence za razvoj kariere.
Oba projekta sofinancira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada, ter Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Sodelavci o Jani:
- Vrzi izziv pred Jano in dobil boš preskakovalca ovir. Jaz ji ljubkovalno rečem buldožer. Jana s svojo vztrajnostjo pride povsod in doseže marsikaj, a vseeno pri tem ostaja mehka in prijazna. Zato jo tudi občudujem. Je vestna, marljiva, natančna, organizirana in v meni zbuja potrebo po tem, da postanem boljša različica sebe.
- Rada ima sladkarije, a se jim trudi upreti.
- Predana delu, ideji, za katero stoji, usmerjena v akcijo (spodbujevalec).
- Je odličen strateg, projekte zgradi na trdnih temeljih, tako da je njihova uspešnost zagotovljena. Deloholik, a izredno prijetna sodelavka in sogovornica.
Jana je dosegljiva na:
jana.mlacnik@cene-stupar.si,
031 729 908
|