Dostopnost
  • Navigacija preko tipkovnice
  • Izključi animacije
Kontrast
  • Visok kontrast
  • Sivine
Besedilo
  • Povečaj pisavo
  • Pomanjšaj pisavo
  • Označi naslove
  • Označi povezave
  • Podčrtaj povezave
Zemljevid strani
Izjava o dostopnosti

Dogodki

 

Menopavza, del kadrovske strategije

MENOPAVZA IN SKRB ZA ZDRAVJE STAREJŠIH ŽENSK NAJ POSTANETA DEL KADROVSKE STRATEGIJE

Točno na Svetovni dan duševnega zdravja, ki smo ga obeležili včeraj,  je v Ljubljani potekal HR poslovni zajtrk pod geslom Menopavza, del kadrovske strategije, katerega se je udeležilo preko 70 kadrovskih direktorjev in ostalih gostov, ki skrbijo za zdravje zaposlenih v podjetjih.

Le ta je udeleženke opremil z informacijami, kako lahko same zase in tudi znotraj podjetja, poskrbijo za zaposlene sodelavke, ki prehajajo ali pa so že vstopile v menopavzo.

Organizatorja HR poslovnega zajtrka, karierni zaposlitveni portal Optius.com in Cene Štupar - CILJ  sta združila moči in povabila 3 odlične gostje, z namenom opolnomočenja kadrovskih strokovnjakov oz. tistih, ki so zadolženi za zdravje svojih zaposlenih.

Vabilo na dogodek

 

OZAVEŠČANJE JE KLJUČNO ZA ZDRAVJE STAREJŠIH SODELAVK in SODELAVCEV

»Skrb za zadovoljne in zdrave zaposlene je ključna pri današnjih demografskih trendih, saj je Slovenija 7. najstarejša država na svetu. Če so še naše babice v menopavzo vstopale, ko so bile že v pokoju, jo danes doživimo na delovnih mestih« je navedla Saša Boštjančič, direktorica kariernega portala optius.com. Direktor Javnega zavoda Cene Štupar – CILJ, je dodal: »Pri nas vedno več vlagamo v zdravje naših zaposlenih. Kot ponudniki vseživljenjskega izobraževanja se zavedamo, da le z ozaveščanjem in izobraževanjem tako znotraj podjetij, kot tudi širše javnosti, lahko dosežemo večjo strpnost, večje razumevanje in bolj zadovoljne zaposlene.«. »Poleg pa tega pa pride do upada hormonov pri obeh spolih, moški gredo skozi andropavzo, o kateri se tudi na splošno manj govori, niso pa izvzeti.« je dodala Ksenija Šelih Martine, spec. porodništva in ginekologije.

 

MENOPAVZA NAJ NE POSTANE KRIZA SREDNJIH LET,  TEMVEČ PRILOŽNOST ZA VSTOP V NAJBOLJ PRODUKTIVNA KARIERNA LETA ŽENSK

Ksenija Šelih Martinec, specialistka gin. in porodništva je navedla, da je menopavza enkraten dogodek, koliko časa pa trajajo hormonske spremembe in kdaj bo nastopila pa ni mogoče natančno napovedati. V telesu se običajno podre simfonija hormonskega ravnovesja. Pravzaprav se proces staranja  začne že pri 25 letih; nastop menopavze je povezan s stanjem jajčec. Opozorila je na čustven vidik in da se bomo najbolje pripravili za vstop v menopavzo tako, da se soočamo z življenjskimi izzivi sproti, saj naša čustva ostajajo ujeta v tkivih. Poleg tega je navedla, da je menopavza zadnja priložnost, ko naj bi začele ženske poslušati svoje telo (ne samo otroke in moža), ko lahko začnemo čutiti spremembe v svojem telesu. Poleg tega je opozorila tudi na inkontinenco, ki v velikem deležu prizadene predvsem ženske, tudi moške pa niso izvzeti. Z današnjo medicino in predvsem ne invazivnimi posegi se lahko veliko pripomore k boljšemu počutju, predvsem pa tudi k ohranjanju samospoštovanja in aktivnega socialnega življenja.

Magdalena Fabčič, vodnica skozi menopavzo, je poudarila, da moramo na menopavzo gledati kot na priložnost, ko ženska lahko ponovno odkrije samo sebe. Ima čas zase in se lahko posveti tudi razvoju kariere. Sicer nam res že kmalu po tridesetem letu moč in energija začneta usihati, vendar pa raziskave kažejo, da nekje od petdesetega leta naprej zadovoljstvo z življenjem narašča.

Izrecno je poudarila, da je potrebno nehati govoriti o simptomih menopavze, saj gre za naraven proces, da govorimo o znakih menopavze in da večina žensk povsem dobro prenaša menopavzo – le četrtina je takih, ki imajo resne težave.

 

PODJETJA LAHKO ŽE Z MINIMALNI UKREPI PRIPOMOREJO K IZBOLJŠANJU POČUTJA

Prvo in ključno je ozaveščanje, sploh tistih žensk, ki še niso vstopilo v menopavzo, ter moških, da lažje razumejo svoje žene, partnerice in sodelavke. Izobraževanje pripomore k dvigu razumevanja v podjetjih in za ženske je včasih dovolj že, da smo razumljene.

Delovna mesta naj se ustrezno prilagodijo potrebam, kot npr. da je dostopna hladna pitna voda, v kolikor je mogoče se prilagodi delovni proces z več odmorov. Toaletne potrebščine, prilagoditev delovne uniforme, da so materiali prijazni koži ipd. V Sloveniji je menopavza v podjetjih še vedno zelo neprepoznana, Velika Britanija je lahko odličen vzor dobrih praks, saj so tudi sindikati delavcev aktivno vključeni v urejanje tega področja.

 

SKRB ZASE SKOZI VSA OBDOBJA JE NAJBOLJŠA POPOTNICA ZA ZDRAVJE

 

Kot tretja gostja je na Podjetniškem zajtrku spregovorila Zinka Kosec predstavnica predmenopavzne generacije, pobudnica novejše panoge na področju zdravja zaposlenih, korporativnega velnesa. Predstavila je čuječnost, kot orodje sodobne ženske tudi na delovnem mestu.  Se pravi v predmenopavznem obdobju moramo delati na petih področjih, fizičnem, mentalnem, socialnem, čustvenem in duhovnem. Kot zanimivost nam je postregla s podatkom, da če se nam telesna teža zmanjša za 5% zaradi dehidracije, se zmanjša tudi delovna učinkovitost kar za 30%. Tudi depresije so značilne pri perfekcionistih in ne pri tistih, ki imajo preveč dela oziroma šefa s katerim niso zadovoljni. Zato je skrb za vseh pet področjih že v predmenopavznem obdobju res zelo pomembna. Pri tem si lahko pomagamo tudi s čuječnostjo kot eno izmed tehnik.

Vse tri sogovornice so se strinjale, da imajo podjetja lahko velik vpliv na zdravje svojih starejših sodelavk in sodelavcev, da je potrebno še dodatno aktivnosti prilagoditi in dopolniti tudi na obravnavano temo in spremembe, ki pridejo z zrelejšimi leti. Ključno je že pogovarjanje o problematiki, ozaveščanje in izobraževanje ter prilagojena obravnava posameznika. Podjetja naj menopavzo bolj vključijo v svojo kadrovsko strategijo in uvedejo rešitve, ki velikokrat, kot smo že opisali, niti niso cenovno zahtevna. Same pa lahko zase najbolje poskrbimo z zdravim življenjskim slogom in bogatim socialnim življenjem.

 

 

 

Imate dodatna vprašanja? Pišite nam.

Pišite nam

Vaš e mail naslov

Vprašanje

Prepišite besedilo iz slike v spodnje polje
Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obiskanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
S klikom na POTRDI soglašate z uporabo piškotkov na naših straneh.Potrdi Več o piškotkih