ERASMUS+ Novi pristopi učenja tujih jezikov in dodatne podporne dejavnosti za ravnljive ciljne skupine
ERASMUS +
KA1 – Učna mobilnost posameznikov
ŠTEVILKA SPORAZUMA – 19-104-060225
ŠTEVILKA ZADEVE: KA1-AE-6/19
TRAJANJE PROJEKTA: 1. 6. 2019 – 31. 12. 2020
NASLOV PROJEKTA: “NOVI PRISTOPI UČENJA TUJIH JEZIKOV IN DODATNE PODPORNE DEJAVNOSTI ZA RANLJIVE CILJNE SKUPINE”
“NEW INNOVATIVE APPROACHES IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING AND EDUCATION SUPPORT ACTIVITIES FOR VULNERABLE TARGET GROUPS”
S projektom želimo izboljšati samo organizacijo izvajanja programov za različne ranljive ciljne skupine, ki jih vključujemo v različne programe, kakor tudi spoznati in uvajati nove načine in metode učenja tujih jezikov za te ranljive ciljne skupine,
Pri uvajanju novih, inovativnih metod in načinov dela se bomo osredotočili na izvajanje jezikovnih tečajev, saj se v slednje vključujejo tako priseljenci, manj izobraženi, starejši, mladi itd. Izboljšati nameravamo učni proces izvajanja obstoječih tečajev tujih jezikov, saj bodo učitelji, ki bodo seznanjeni z novimi metodami, dodatno lahko primerno izbirali metode in načine poučevanja glede na ciljno skupino. Prav tako želimo povečati našo ponudbo izobraževanj tujih jezikov z novimi metodami poučevanja, in na ta način vključiti v izobraževanja tudi tiste posameznike, ki si želijo pridobivati znanje po drugačnih metodah. Ena takih metod je Montessori metoda poučevanja tujih jezikov za odrasle (MMA), s katero se želimo seznaniti v okviru aktivnosti strukturiranega tečaja, ki ga izvaja organizacija v Italiji, Lingua. V okviru mobilnosti nameravamo usposobiti skupaj 5 učiteljev in organizatorjev izobraževanja odraslih, ki organizirajo tečaje tujih jezikov za omenjene ranljive ciljne skupine, s to metodo.
Za omenjene ranljive ciljne skupine je izrednega pomena tudi dodatna podpora, ki jo nudi organizacija za te skupine. Zato v okviru evropske mobilnosti in sodelovanja želimo pridobiti tudi nova znanja glede dodatne podpore, ki jo organizacija lahko nudi za različne ciljne skupine in načine spremljave kakovosti dela učiteljev. V ta namen želimo obiskati organizacijo v Italiji, Consorzio di cooperative sociali EVT v okviru aktivnosti sledenja na delovnem mestu (job shadowing), ki nudi omenjenim ciljnim skupinam različne dodatne podpore pri izobraževanju ter se ob tem tudi seznaniti z dodatno podporo učiteljev in načini spremljave zadovoljstva udeležencev le s tem. Na aktivnost sledenje na delovnem mestu nameravamo poslati skupno 5 organizatorjev izobraževanja odraslih.
PREDVIDENA IZVEDBA MOBILNOSTI:
- Marec 2020: Sledenje na delovnem mestu za 5 organizatorjev izobraževanja odraslih: Consorzio di cooperative sociali EVT, Italija
- Junij 2020: Strukturiran tečaj za 5 učiteljev tujih jezikov oz. organizatorjev za tuje jezike: Lingua Piu Associazione Culturale
PRIČAKOVANI REZULTATI:
- 5 organizatorjev izobraževanja odraslih se udeleži aktivnosti Sledenje na delovnem mestu (Job shadowing)
- 5 učiteljev tujih jezikov oz. organizatorjev za tuje jezike se udeleži strukturiranega tečaja
PRIČAKOVANI UČNI IZIDI:
Organizatorji izobraževanja odraslih bodo pridobili:
- nova znanja o dodatnih podpornih dejavnostih za ranljive ciljne skupine,
- nova znanja o dodatni podpori, ki jo nudijo učitelji v izobraževalnem procesu za ranljive ciljne skupine,
- osvojili nove veščine spremljanja dela učiteljev in spremljanja zadovoljstva udeležencev z delom učitelja in z dodatno podporo organizacije
- seznanili se s pristopi in metodami, ki odgovarjajo na potrebe ranljivih ciljnih skupin,
- se usposobili za izvajanje metode MMA,
- izboljšali svojo strokovnost, si izboljšali karierne možnosti na mednarodni ravni,
- izboljšali svoje zmožnosti pri promociji programov s primerno predstavitvijo načinov in metod dela, ki odgovarjajo na potrebe ranljivih ciljnih skupin,
- pridobili učinkovita orodja za dvig motivacije odraslih in mladih odraslih za učenje tujih jezikov po metodi MMA.
Učitelji se bodo:
- seznanili s pristopi in metodami, ki odgovarjajo na potrebe ranljivih ciljnih skupin,
- se usposobili za izvajanje metode MMA,
- izboljšali svojo strokovnost, si izboljšali karierne možnosti na mednarodni ravni,
- pridobili učinkovita orodja za dvig motivacije odraslih in mladih odraslih za učenje tujih jezikov po metodi MMA.
V okviru projekta Erasmus+ KA1 – Učna mobilnost posameznikov so sodelavci in naši učitelji ta teden(2. 5. - 8. 5. 2022) na obisku v italijanskem mestu Citta di Castello, kjer v okviru strukturiranega tečaja spoznavajo metodo poučevanja MMLT – Montessori Methodology in Language Training.
Druga ekipa mobilnosti Erasmus+ se mudi v Bolognii, kjer v organizaciji CEFAL v okviru job shadowing-a spoznavamo podporne dejavnosti, aktivnosti in projekte za njihove udelezence udeležence - priseljence, ki se učijo italijanskega jeika za izpit, za opravljanje različnih poklicev in za vsakodnevno življenje. Spoznali smo različne didaktične pripomočke, ki so jim v pomoč pri usvajanju nove učne snovi na interaktiven način, s poudarkom na praktični uporabi jezika.
Integracija prosilcev za azil od samega začetka je velikega pomena tako za samega prosilca za azil, kakor tudi za družbo. Tega se dobro zavedajo tudi v Italiji, kjer se mudimo v okviru mobilnosti Erasmus+ programa na aktivnosti sledenja na delovnem mestu v organizaciji CEFAL. Naše opažanje je srčna skrb zaposlenih šole CEFAL v provinci Ravenna za 210 prosilcev za azil, in sicer od pomoči glede zdravstvene oskrbe, iskanja zaposlive in kulturne integracije, s poudarkom na jezikovni, torej na učenju italijanskega jezika. Spoznali smo številne pristope motiviranja in približevanja italijanskega jezika prosilcem za azil različnih narodnosti.