Dogodki
Raje izberite pravega!
Napačen pristop vas lahko stane dobrega sodelavca!
Spremembe v podjetjih so večinoma strah in trepet vseh zaposlenih. Ljudje smo pogosto nagnjeni k izogibanju spremembam. Ker pa so spremembe nujne za napredek in rast, je pristop k njihovem uvajanju ključen.
Kako spremembe obrniti v svoj prid in hkrati pridobiti sodelavce na svojo stran?
Pa pojdimo od začetka… V podjetju ste zaznali potrebo po določenih spremembah, ki so nujne za boljše delovanje. Recimo, da je potrebno, da se zaposleni vključijo v ocenjevanje in dodatna izobraževanja. Zdaj je čas za akcijo! Kako se lotiti zadeve?
Jaz vem kaj je najbolje za vas!
Ko s(m)o v igri ljudje, se vedno lahko zaplete. Ljudje smo različni, imamo različne izkušnje, različen pogled na svet, na spremembe, ki se bodo zgodile. Zaposleni imamo svoja mnenja, ugibamo, se sprašujemo. Kadar nekaj uvajamo, je potrebno zaposlenim to tudi osmisliti. Torej vedeti moramo, zakaj to počnemo, kaj bomo od tega imeli, kaj je dodana vrednost zame in za podjetje.
Lepa beseda lepo mesto najde
Ukaz »to morate narediti« lahko omilite, da vaše besede ne bodo zvenele kot neizprosne, trde zahteve, ampak kot nežne, prefinjene, a hkrati tudi iskrene prošnje ali priporočila, ki bodo in razumljena. Pravijo, da se zlepa lahko veliko doseže.
Uspeh ni cilj, je pot!
Simon Sinek pravi, da je »biznis« kreativen proces brez konca. Ni igra, ki bi se končala in katero zaključiš kot zmagovalec ali »luzer«. Spremembe se ne bodo zgodile, če sami nismo zgled. Oziroma celo obratno, če od delavcev zahtevamo nekaj, kar mi sami ne počnemo.
Bodite poskusni zajček!
Če je mogoče, določeno aktivnost najprej preizkusite sami. Če boste vpeljevali testiranja, ocenjevanja, merjenja, preizkusite najprej sebe. Delite svojo izkušnjo, svoje rezultate s sodelavci. Poslušali vas bodo, približali se jim boste.
Bodite vpleteni
Na aktivnostih, ki jih vpeljujete, sicer ne bodite prisotni ves čas, ker to spremeni dinamiko v skupini, zaposleni se ne bodo odprli. Bodite pa angažirani. Pridite in jih pozdravit na začetek aktivnosti, sodelujte z izvajalcem dogovorjenih aktivnostih, pridite k njim med odmori in se le pogovarjajte z njimi, podelite svoje izkušnje. Povežite se z njimi kot človek s človekom, ne glede na položaj v podjetju.
Ljubezen gre skozi želodec
Ključ so dobre komunikacije in dobrega počutja je običajno v malenkostih. Kadar se morajo zaposleni vključiti v neko aktivnost (izobraževanje, ocenjevanje kompetenc), ne pozabite na manjši prigrizek, kavo. Zaposleni to zelo cenijo.
Najdite svojega so/zagovornika
Med zaposlenimi je zagotovo nekdo, ki ga zaposleni cenijo, upoštevajo. Pogovorite se z njim in mu povejte, da ga cenite in prav tako zaposleni. Povejte mu, da spoštujete njegovo mnenje. Želite izvedeti kako razmišljajo zaposleni in kakšen pristop bi bil najboljši. Seveda pa bodite iskreni. Če bo postal vaš zaveznik, ste na dobri poti.
Če ne poskrbite za svoje zaposlene, jih boste prisilili, da poskrbijo sami zase…
in morda vam ne bo všeč, kako se bodo tega lotili. Torej, ko uvajate spremembe, naj bodo med njimi tudi takšne v katerih lahko zaposleni najdejo tudi neko osebno zadovoljstvo. Če gre npr. za uvajanje aktivnosti zdravja na delovnem mestu, zaposlenim povejte, da je aktivnost zanje. V enem svojih blogov sem že pisala, da zaposleni zelo cenijo, če podjetje določena izobraževanja ali aktivnosti, organizirajo za njihov osebni razvoj, torej za njih same. Pozabite na takojšnjo učinkovitost oziroma rezultate. Uvajanje sprememb je tek na dolge proge. Zaposlen, ki se osebno razvija in je zadovoljen, bo bolje delal in bo bolj motiviran tudi za poklicni razvoj.
Ko se gremo »telefončke«
Zaposlenim večkrat jasno povejte kaj želite in zakaj se bodo določene aktivnosti, spremembe uvajale. Zaposleni nam v večini primerov povedo, da imajo premalo informacij, zakaj nekaj počnemo v njihovem podjetju. Potem se pojavljajo ugibanja, govorice, dvomi, ki se jih sicer svetovalci na Cenetu Štuparju večinoma lotimo s humorjem in našim strankam na preprost način razložimo kaj točno počnemo.
Nihče ne pove otroku, da se mora naučiti voziti kolo v enem dnevu, sicer ga bo dal v posvojitev
Za vsako spremembo je potreben čas, da se ljudje navadijo nanjo, da razumejo. Ne pričakujte, da bodo zaposleni vašo idejo takoj sprejeli z navdušenjem. Lahko se celo zgodi, da je potrebno določeno spremembo za določen čas »zamrzniti«, prenehati in jo nadaljevati šele čez čas. Bodite pa vztrajni.
Vsaka pomembna odločitev ima ceno in potrebuje svoj čas
Vprašati pa se moramo kakšno ceno bi raje plačali? Storimo nič ali se sprejmemo odločitev? Če ste prepričani v cilj, zagotovo obstaja pot. Morda boste poskusili z več dejavnostmi iz tega seznama, a še ne bo želenega rezultata. Potreben je čas.
Cene Štupar – CILJ kot vaš blažilec
V javnem zavodu Cene Štupar-CILJ izvajamo HR storitve in izobraževanja za razvoj kadrov. Zavedamo se, da katerokoli vpeljevanje aktivnosti v podjetje zahteva najprej izbiro ustreznega pristopa k zaposlenim, ki bodo vključeni.
Uporabljamo kvalitetna in raznolika orodja za profiliranje in ocenjevanje zaposlenih ter imamo več kot 100 pripravljenih programih za razvoj mehkih veščin.
Pišite nam in vam povemo več!
jana.mlacnik@cene-stupar.si
Za vas piše:
JANA MLAČNIK
Po izobrazbi diplomirana andragoginja z magisterijem iz kadrovskega managementa. Že celo svojo kariero se kali na področju izobraževanja odraslih, vodila je delavnice vseživljenjske karierne orientacije, spretna je v pripravi prijav na evropske projekte. Svetuje podjetjem s področja razvoja kadrov, sodeluje je pri vsebinski pripravi orodij za ugotavljanje motivacije in merjenje kompetenc po metodi 360, izvaja testiranja oziroma individualna svetovanja za zaposlene v podjetjih. Pripravi vam program izobraževanja, ki bo odgovoril na vaša pričakovanja in je poln konkretnih nasvetov, ki jih boste že naslednji dan preizkusili pri svojem delu. Vodi področje dela s podjetji na Cene Štupar - CILJ.
Jana je svetovalka v projektu Svetovanje za zaposlene, koordinatorka programov projekta KORAK - Kompetence za razvoj kariere.
Oba projekta sofinancira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada, ter Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Sodelavci o Jani:
- Vrzi izziv pred Jano in dobil boš preskakovalca ovir. Jaz ji ljubkovalno rečem buldožer. Jana s svojo vztrajnostjo pride povsod in doseže marsikaj, a vseeno pri tem ostaja mehka in prijazna. Zato jo tudi občudujem. Je vestna, marljiva, natančna, organizirana in v meni zbuja potrebo po tem, da postanem boljša različica sebe.
- Rada ima sladkarije, a se jim trudi upreti.
- Predana delu, ideji, za katero stoji, usmerjena v akcijo (spodbujevalec).
- Je odličen strateg, projekte zgradi na trdnih temeljih, tako da je njihova uspešnost zagotovljena. Deloholik, a izredno prijetna sodelavka in sogovornica.
Jana je dosegljiva na:
031 729 908
Imate dodatna vprašanja? Pišite nam.
Pišite nam
Povezane novice
»A bi selili vse naše dokumente v oblak?«
»Ogromno časa bi nam vzelo, pa saj veš, da nas ves čas roki priganjajo in hitreje naredimo po starem. Pa nekateri se niti ne bi želeli učiti nečesa novega. Pa kdo bo pri nas skrbel za vso to digitalizacijo. Pa ….«.
Zveni znano? Sam se večkrat poigravam z idejami, kaj vse bi lahko pri delovnih procesih storili za večjo učinkovitost in optimizacijo? Običajno naletim na ovire in izgovore, zakaj se nekaj ne da spremeniti.
Kaj so vrednote?
Vrednote so tista globoko zasidrana prepričanja, ki nas motivirajo, vodijo naše interese in naše vedenje. Opredeljujejo, kaj je za nas dobro, predvsem pa, kaj je za nas pomembno. So razlog, ZAKAJ nekaj počnemo.
Naše osebne vrednote so urejene v nekakšen sistem, ki izvirajo iz matične družine. Vrednote namreč niso prirojene temveč priučene. Nekatere igrajo pomembno vlogo v našem življenju, druge pa stransko. Vrednota je tista, ki bo definirala odnos med posameznikom in nekim ciljem ali neko drugo osebo. To, kar je pomembno nekomu, morda ni pomembno komu drugemu.