Dostopnost
  • Navigacija preko tipkovnice
  • Izključi animacije
Kontrast
  • Visok kontrast
  • Sivine
Besedilo
  • Povečaj pisavo
  • Pomanjšaj pisavo
  • Označi naslove
  • Označi povezave
  • Podčrtaj povezave
Zemljevid strani
Izjava o dostopnosti

Dogodki

 

ODKRIJTE SVOJO SLEPO PEGO

Odkrijte svojo slepo pego, da boste lahko osebno in karierno (z)rasli

Takoj po študiju, v prvih mesecih svoje prve službe, sem šla na delavnico javnega nastopanja. Bila sem stara 23 let in bilo nas je le nekaj udeležencev. Na začetku se je vsak preizkusil v javnem nastopu, ki je bil posnet s kamero, potem pa smo si posnetek skupaj ogledali in pokomentirali. Še zdaj slišim začetek ocene svojega nastopa: «Ja, ti si pa čisto razštelana.«

Slepa pega – kar pri meni opazijo drugi ljudje, sam(a) pa ne.

Seveda me komentar ni ravno navdušil, a hkrati sem dobila informacijo o sebi in kar je bilo še bolje – novo spoznanje o sebi in hkrati možnost za novo znanje, trening in s tem izboljšanje svojega javnega nastopa.

Sami se vidimo drugače, kot nas vidijo drugi. Ljudje s katerimi smo v stiku, opazijo stvari, ki jih sami ne (vemo). Seveda nam to včasih ni najbolj  všeč - smo užaljeni, se razburimo ali jezimo. A če želimo odkriti svojo slepo pego, moramo biti pripravljeni sprejemati komentarje ljudi s katerimi smo v stiku. Zakaj? Sprejemanje predstav o nas je pomembno za osebni in karierni razvoj, za izboljšanje odnosov, komunikacije in timske dinamike.    

 

Joharijevo okno – model, ki se ukvarja z našimi zaznavami o sebi ter kako nas vidijo drugi.

Znanstvenika, ameriška psihologa Joseph Luft in Harry Ingham sta v petdesetih letih prejšnjega stoletja slepo pego predstavila v modelu Joharijevo okno. V poslovni psihologiji se pogosto uporablja za krepitev odnosov med skupinami.

 

Kako ga lahko uporabimo?

Vsak kvadrant Joharijevega okna vsebuje informacije (občutke, izkušnje, veščine, …) o določeni osebi glede na to, ali so tej osebi poznane ali ne in ali so te informacije znane drugim ali ne. JAZ je oseba, podvržena analizi Joharijevega okna. DRUGI so osebe, ki jo poznajo oz. so v stiku z njo. Glavni cilj Joharijevega okna je prejemanje povratnih informacij.

 

 

Kaj predstavljajo kvadranti?

  • Arena – kar je znano meni in drugim
  • Slepa pegačesar jaz o sebi ne vem, vedo pa drugi
  • Fasada, maska – kar jaz o sebi vem, drugi pa ne
  • Potencial ali nepoznano področje – stvari, ki niso znane niti meni niti drugim

 

Sami začnite iskati povratne informacije o sebi! Predvsem na področjih, kjer imate slabosti.

Jaz obožujem evalvacijske vprašalnike, ki jih slušatelji anonimno rešujejo po mojem predavanju oz. delavnici. No, seveda se jih tudi bojim, ampak tako dobim odlično povratno informacijo o njihovem zadovoljstvu z mano ter ideje za izboljšave. Včasih na svoje predavanje odprtega tipa povabim  prijateljico in jo potem povprašam za mnenje. Opazijo stvari, na katere vi sploh ne pomislite. »Andreja, stalno si popravljaš lase. Je prav moteče.« mi je rekla nazadnje. In od prijatelja: «Preresna si, niti enkrat se nisi nasmehnila«. Pa na letnem razgovoru sem slišala marsikaj o sebi (sem vesela, da imam prijaznega direktorja J). Na enem od izobraževanj smo igrali igro vlog (karierno svetovanje). Opazovalka me je pohvalila, a pripomnila, da sem preveč strastno razlagala stvari in se nisem prilagodila umirjeni svetovanki.

 

Za mnenje vprašajte druge. Pustite si svetovati, naj vas ocenijo drugi.

Na Cene Štupar – CILJ sem reševala vprašalnik Motivator. Sodelavka mi je dala zanimivo povratno informacijo o mojih kariernih sidrih in motivatorjih. Zdaj vem, kje sem zasidrana. Hvala, Jana J.

 

Občutljiva sem na kritiko.

Niso vse povratne informacije negativne, a največkrat me presenetijo. Včasih se nasmejem, včasih zamislim, včasih pa sem tudi malo užaljena. Ampak se zavedam, da to pomeni napredek, razvoj, boljšo komunikacijo. Osebno in karierno rast.

 

P.S. Spodaj pod tem blogom lahko preberete povratno informacijo o meni, ki so jo zapisale sodelavke.

 

 

 

Za vas piše: 

ANDREJA GLAVAČ

 

Po osnovni izobrazbi univ.dipl.ekon., s 23 let delovnimi izkušnjami v gospodarstvu. Z mednarodno priznanim orodjem Persolog  izdeluje vedenjske profile za izbor kadrov oz. selekcijske postopke ter za razvoj kadrov in timske slike za odkrivanje potencialov zaposlenih. Njene delavnice so izredno praktično naravnane, vedno usmerjene v ljudi in iskanje njihovih prednosti. Pravi, da s prepletanjem Persolog analize in praktičnih izkušenj delodajalec dobi »navodila za uporabo zaposlenih«. V Kariernem Placu – Kariernem centru za mlade izvaja tudi testiranja in individualno svetuje mladim pri izbiri poklica, šole ali študija. Njeni članki oz. intervjuji so bili objavljeni v časopisu Delo – Kariera in delo, v prilogi Ona, v Dnevniku, v reviji Zarja in Absolvent.

 

 

Sodelavci o Andreji:

  • Njen smisel za humor je zlata vreden - tudi ko gre najbolj za nohte, te je sposobna nasmejati do solz. Predana svojemu delu - vidiš, kako ob vsakem, še tako majhnem uspehu, iz nje sije zadovoljstvo. Natančna do konca - oseba, na katero se lahko brez skrbi zaneseš. Navdušenka in poznavalka kvalitetne literature – ne nosite ji »šunda« :).
  • Želi si imeti več časa za svojo družino.
  • Hudomušna, strokovnjakinja, prijazna. Človek se ob njej počuti dobro.

 

Andreja je dosegljiva na:

andreja.glavac@cene-stupar.si,

030 722 088

 

Imate dodatna vprašanja? Pišite nam.

Pišite nam

Vaš e mail naslov

Vprašanje

Prepišite besedilo iz slike v spodnje polje

Povezane novice

Ogledalo ne bo počilo, sogovornika pa boste spravili v jok.

Kaj bi naredili z besedami, da vaša komunikacija le ni tako jasna, kot mislite, da je? Ste pripravljeni na iskreno mnenje sodelavca?

ZAUPANJE V PODJETJIH ZARADI DELA NA DALJAVO NA RESNI PREIZKUŠNJI

Naš košarkarski biser se je vrnil v službo. Letošnje poletje bo zanj delovno. Za razliko od prejšnjih let. Za marsikoga od nas bo letošnji poletni dopust zaradi okoliščin, v katerih smo se znašli, bistveno drugačen kot prejšnja leta.

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obiskanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
S klikom na POTRDI soglašate z uporabo piškotkov na naših straneh.Potrdi Več o piškotkih