Učenje slovenskega jezika za prosilce in osebe z mednarodno zaščito
PROJEKT JE ZAKLJUČEN (31.8.2015).
Javni zavod Cene Štupar-Center za izobraževanje Ljubljana je bil na podlagi ponudbe na javno naročilo za oddajo naročila storitev po postopku naročila male vrednosti za izvajanje storitev Učenje slovenskega jezika za prosilce in osebe z mednarodno zaščito, št. 430-1183/2014 izbran za izvajalca storitve »Učenje slovenskega jezika za prosilce in osebe z mednarodno zaščito«, pogodba št. C1711-14-460383.
Storitev se izvaja za obdobje veljavnosti pogodbe, in sicer od sklenitve pogodbe (23. januar 2015) do 31. avgusta 2015.
Storitev se financira iz sredstev Sklada za azil, migracije in vključevanje (v višini 90%) in sredstev Ministrstva za notranje zadeve (v višini 10%).
Storitev se izvaja v dveh vsebinskih točkah:
- Vsebinska točka 1: Opismenjevanje, osnovna konverzacija in učna pomoč za PROSILCE.
- Program se izvaja v prostorih Azilnega doma, Cesta v Gorice 15 v Ljubljani.
- Vsebinska točka 2: Tečaj slovenskega jezika za OSEBE Z MEDNARODNO ZAŠČITO v Ljubljani in Mariboru
- V Ljubljani se tečaji izvajajo v učilnicah Javnega zavoda Cene Štupar – Centra za izobraževanje Ljubljana na Linhartovi 13 oziroma Vojkovi 1, v Mariboru pa v učilnicah Andragoškega zavoda Maribor, Maistrova ulica 5.
Vsebinska točka 1: Opismenjevanje, osnovna konverzacija in učna pomoč za PROSILCE.
Vpis, potek programa
Prosilci za mednarodno zaščito, nastanjeni v Azilnem domu v Ljubljani se s programom lahko seznanijo preko promocijskega materiala (plakati, zgibanke) v Azilnem domu. Termini za izvedbo so navedeni na urniku, ki je objavljen na javno dostopnem mestu v Azilnem domu.
Predstavitev programa
Program se izvaja vsak delovni dan po 2 pedagoški uri. Načeloma je 1 pedagoška ura namenjena učni pomoči otrokom, ki obiskujejo OŠ, 1 pedagoška ura pa ostalim zainteresiranim osebam, ki želijo opismenjevanje (dvakrat tedensko) ali osnovno konverzacijo (trikrat tedensko). Urnik je zastavljen tako, da so starši otrok, njihovi sorodniki, znanci oziroma posamezniki, za učenje slovenskega jezika zainteresirani posamezniki, ki obiskujejo osnovno konverzacijo ali opismenjevanje, lahko prisotni tudi na učni pomoči in tako svoje znanje koristno pridobivajo in uporabljajo tudi ob pomoči otrokom, torej še dodatno uro vsak dan.
Tudi učenci osnovne šole, ki obiskujejo učno pomoč so lahko prisotni v času, ko je na urniku osnovna konverzacija in/ali opismenjevanje.
Glede na to, da je izvedba vsebinske točke časovno zelo omejena (90 min) se po potrebi vsi trije programi (učna pomoč, osnovna konverzacija in opismenjevanje) prepletajo med seboj. Namen tega je, da so lahko uporabniki vsak dan aktivno vključeni v izobraževanje 2 šolski uri in da ima z vidika učne vsebine vsak posameznik svoj program. Poudarek programa je na razvijanju socialnih in matematičnih kompetenc, spoznavanju in rabi IKT-ja (digitalna kompetenca) in razvoju veščine učenje učenja. Največji poudarek pa je na jezikovni kompetenci, na usvajanju slovenskega jezika in spoznavanju slovenske družbe. Raba IKT, e-gradiv, tablic, slikovnega materiala, uvajanja samostojnega učenja in praktično naravnanih delavnic so dejavniki, ki omogočajo prepletanje vsebin in kakovostno izvedbo vsebinske točke 1.
Vsebine programa:
Vsebine UČNE POMOČI, OSNOVNE KONVERZACIJE, kot OPISMENJEVANJA, potekajo skladno s programi, navedenimi v prijavi, vendar se le-ti prilagajajo potrebam udeležencev.
Javni zavod Cene Štupar – Center za izobraževanje Ljubljana že od leta 2009 v Azilnem domu uspešno izvaja Tečaje slovenskega jezika za prosilce za mednarodno zaščito kot tudi učno pomoč za njihove šolajoče se otroke. Prosilce vključujemo tudi v tečaje slovenščine in družabne prireditve, ki potekajo izven Azilnega doma, nudimo jim tudi drugo podporo pri vključevanju v našo družbo. Aktivno sodelujemo tudi na prireditvah ob novem letu in pri pripravi proslave ob Dnevu begunca, 20. junija.
Vsebinska točka 2: tečaj slovenskega jezika za OSEBE Z MEDNARODNO ZAŠČITO V LJUBLJANI in MARIBORU
Vpis, potek programa
Ministrstvo za notranje zadeve vse osebe z mednarodno zaščito, ki so upravičene do programa učenja slovenščine, pravočasno obvesti o terminu in lokaciji vpisa. Brez predhodnega dogovora z ministrstvom, vpis ni možen.
Ob prijavi oseba z mednarodno zaščito piše pisni del diagnostičnega preverjanja znanja, sledi še ustni del. Po diagnostičnem preverjanju znanja je oseba razvrščena v eno izmed treh ravni znanja oziroma skupino. Le v primeru začetnika, ki se še nikoli ni učil slovensko, se začne izvajati program od začetka na osnovni ravni.
Nato še osebo obvestimo o pričetku tečaja, ko se pomenimo tudi o programu, urniku in načinu obveščanja, morebitnih prehodih iz ene oblike učenja v drugo…
V okviru te vsebinske točke, so predvideni naslednji tečaji:
- V Ljubljani:
- 3 x 300 pedagoških ur za skupine največ do 15 oseb, v katere se bodo vključevale tudi osebe, ki so del ur že opravile. Tečaji se morajo zaključiti do 30. 6. 2015.
- 1 x dodatnih 100 pedagoških ur za največ 12 oseb, ki so že opravile 300 urni tečaj.
- 1 x dodatnih 100 pedagoških ur za največ 10 oseb, ki bodo do 30. 6. 2015 zaključile 300 urni tečaj in jim bo odobrenih še dodatnih 100 ur. Tečaj se mora zaključiti do 31. 8. 2015.
- V Mariboru:
- 1 x 300 pedagoških ur učenja slovenskega jezika za največ 15 oseb, v katero se bodo vključevale tudi osebe, ki so del ur že opravile. Tečaj se mora zaključiti do 31. 8. 2015.
Namen tečajev:
Namen tečajev je, da osebe z mednarodno zaščito osvojijo tisti nivo znanja slovenskega jezika, ki jim bo omogočal čim hitrejši proces vključevanja v slovensko družbo.
Posamezni tečaji na obeh navedenih lokacijah se na osnovnem nivoju izvajajo po programu Začetna integracija priseljencev (ZIP), na srednjem in višjem nivoju pa po programu Slovenščina za tujce. Tako tematski sklopi, moduli ZIP-a, kot ravni znanja niso ozko zamejeni, so prehodni in se nadgrajujejo ter prepletajo. Učna snov iz posameznega tematskega sklopa je predelana postopoma, od splošnega izrazja in enostavnih skladenjskih rešitev na osnovni ravni do specializiranega izrazja ter zahtevnejših ubeseditev na visoki ravni. Program predvideva na vseh treh ravneh urjenje vseh 4 veščin sporazumevanja: branja, poslušanja, govorjenja in pisanja.
Deli: